Банери використовуються на сторінках в якості реклами інших ресурсів і, як правило, їх дизайн ніяк не пов'язаний з вмістом сторінки і від того виглядає дещо відчужено. Правда, є один виняток - локальні банери. В цьому випадку ми можемо оформити їх, використовуючи мотиви дизайну основного сайту.
При створенні сайту необхідно враховувати наявність банерів і відповідно вибудовувати дизайн.
На просторах Рунета популярні кілька типорозмірів банерів, найпоширеніші з яких - це 468x60, 100x100 і 88x31 (зазвичай звані кнопками). Банери інших розмірів застосовуються набагато рідше і зазвичай тільки для локальних банерних мереж (125x125, вушка на Lenta.Ru і т.п.)
Крім відмінності в розмірах, банери можуть бути різного типу:
графічні
html-банери
flash-банери
Два останніх типи досить складні і специфічні. Ми будемо розбиратися з класичним графічним банером розміром 468x60 пікселів.
Застосування банерів в якості рекламного носія в Мережі накладає на нього кілька обмежень. Основне з яких - це "вага" банера в кілобайтах. У популярних банерних мережах максимальна вага лімітується цифрами від 10 до 15Кб. Я приймаю за базову цифру в 12Кб. Якщо вага банера більше, то він вважається важким і для реклами непридатний, тому час, необхідний для завантаження, перевищить середній час перегляду сторінки, - простіше кажучи, банер не встигне завантажитися.
Формат GIF дозволяє створювати анімовані банери, ефективність яких, порівняно зі статичними, вище приблизно в півтора рази.
При виборі формату банера потрібно дотримуватися тих же принципів, що і при створенні основної графіки на сторінках, - якщо зображення фотографічне, то вибираємо формат JPEG. У всіх інших випадках більш відповідним буде GIF. Якщо банер анімований, то вибору немає - тільки GIF.
Трохи відвернемося і поговоримо про банері як про носія реклами. З цієї точки зору він дуже схожий на рекламний плакат. І на те, і на інше відвідувач для перегляду витрачає не більше 3-5 секунд, і в тому, і в іншому випадку реклама займає відносно великий простір, і в тому, і в іншому випадку потрібно висловлювати думки найбільш чітко і образно.
Основними елементами банера з точки зору реклами є слоган і візуальний образ. До розробки і того, і іншого слід переходити після з'ясування завдань банера. Немає нічого гіршого, ніж баннер, що рекламує не те, куди він веде. У цьому випадку користувач, що натиснув на банер, виявляється обдуреним, і замість залучення відвідувача ми отримуємо зворотний ефект - навряд чи відвідувач прийде ще раз.
Банери можна поділити на іміджеві та звичайні. Іміджеві відрізняються від звичайних тим, що використовують в дизайні елементи основного сайту, кольору і / або логотип. На відміну від звичайного банера, іміджевий працює не тільки при натисканні, але і сама його присутність розкручує марку, тому банер однозначно пізнаваний і легко зіставляється з конкретною фірмою або сайтом.
Будь-який хороший банер - це якась ідея, яка повинна зацікавити відвідувача і запалити в ньому бажання сходити за посиланням. Але потрібно розуміти, що будь банер призначений для певної аудиторії (яка збігається з потенційною аудиторією рекламованого сайту).
Починати створення банера необхідно з формулювання того, що ж рекламує банер, і придумування гарного слогана. Це дуже важливо! Погана фраза зіпсує самий прегарний образ. Придумавши слоган, вже можна підбирати ілюструє його візуал.
При вимірюванні ефективності банерів користуються терміном CTR - вимірюваного у відсотках і виражає відношення числа показів банера до числа натискань на нього. Це не єдиний показник, але найбільш відомий. Для звичайних банерів він становить від 0.5% до 1.5%. Великі значення притаманні зазвичай тільки порноіндустрії (там може доходити і до 15%).
А тепер займемося креативом - будемо придумувати ідею, слоган і підбирати відповідний образ.
Технічні міркування
При створенні банера потрібно враховувати, що проглядатися він буде в чужому оточенні, і ми нічого не будемо знати про сторінці, на якій він виявиться, і не зможемо передбачити колірної гами. Тому нам необхідно явно позначити межі банера - по його периметру потрібно обов'язково окреслювати чорну рамку шириною в один піксель. Крім того, у банера не повинно бути прозорого фону - обов'язково суцільний (але не обов'язково одноколірний)
Художні міркування
Банер повинен нести якусь ідею, інакше він буде непривабливий, йому буде нічим розважити, залучити, заінтригувати потенційного відвідувача. Хороший банер можна порівняти з головоломкою - вона не відразу вирішується, але, знайшовши відповідь, відвідувач отримує позитивні емоції і запам'ятовує.
Що таке загадка в дизайні? Ви коли-небудь бачили такі картини, вдивляючись в які знову і знову ти відкриваєш для себе щось новеньке? Це той самий випадок. Дизайнер як би придумує загадку, а потім її "шифрує", глядач же поступово відкриває ці загадки (у більшості випадків на підсвідомому рівні), а в якості розгадки найчастіше виступає слоган. Якщо ми використовуємо анімований GIF, то можливостей більше, і ми можемо розбити загадку на кілька кадрів і відкривати її поступово ...
За основу ми візьмемо банер із застосуванням візуала (так називається фотографічний або мальований образ, який виступає в композиції як центральний елемент). І будемо вважати, що кожен банер складається з наступних частин:
Слогану
Візуала, що ілюструє слоган (вступника гру зі слоганом)
Колірної гами (для іміджевих банерів кольору часто збігаються з кольором рекламованого сайту)
Додаткового тексту (адреса сторінки, пояснювальний текст)
Додаткових елементів оформлення, що підкреслюють основну думку і стиль банера. У разі іміджевих банерів дуже зручно зробити один шаблон і, підставляючи різні слогани і візуали, отримати цілу серію банерів.
Зробити ефективний і красивий банер не так легко і може запросто зайняти кілька годин. Запам'ятайте одне правило - якщо створений банер Вам не подобається, то, навряд чи він сподобається іншим! Втім, це правило відноситься взагалі до будь-якої творчої діяльності. ;)
Давайте підсумуємо наші міркування і перерахуємо етапи, які потрібно пройти, щоб створити якісний банер:
Для початку необхідно з'ясувати, яку мету ми переслідуємо, створюючи даний банер. А для цього задамо собі кілька запитань про те, що рекламує цей банер і кого він може потенційно зацікавити. Поставимо себе на місце відвідувача, який шукає рекламований нами сайт, і запитаємо себе, що б ми хотіли побачити на банері?
Отримавши відповіді на попередні питання, необхідно сформулювати ідею або сценарій (це вже у випадку з анімованим банером).
Нарешті, підходимо до вигадування слогана, який найбільш точно висловить нашу ідею або сценарій (придумати потрібно обов'язково кілька варіантів - мінімум 10-15). Залишаємося на цьому етапі до тих пір, поки придуманий слоган нам самим не сподобається. :)
Графічна частина - ось тепер можна запускати PhotoShop і реалізовувати ідею в зображенні. Підбирати з клипарта або самому малювати відповідний під слоган візуал.
Робимо першу версію банера, потім ще одну, і ще одну, і ще одну, поки ... не почне дуже сильно подобатися.
Остаточно оптимізуємо банер.
При створенні сайту необхідно враховувати наявність банерів і відповідно вибудовувати дизайн.
На просторах Рунета популярні кілька типорозмірів банерів, найпоширеніші з яких - це 468x60, 100x100 і 88x31 (зазвичай звані кнопками). Банери інших розмірів застосовуються набагато рідше і зазвичай тільки для локальних банерних мереж (125x125, вушка на Lenta.Ru і т.п.)
Крім відмінності в розмірах, банери можуть бути різного типу:
графічні
html-банери
flash-банери
Два останніх типи досить складні і специфічні. Ми будемо розбиратися з класичним графічним банером розміром 468x60 пікселів.
Застосування банерів в якості рекламного носія в Мережі накладає на нього кілька обмежень. Основне з яких - це "вага" банера в кілобайтах. У популярних банерних мережах максимальна вага лімітується цифрами від 10 до 15Кб. Я приймаю за базову цифру в 12Кб. Якщо вага банера більше, то він вважається важким і для реклами непридатний, тому час, необхідний для завантаження, перевищить середній час перегляду сторінки, - простіше кажучи, банер не встигне завантажитися.
Формат GIF дозволяє створювати анімовані банери, ефективність яких, порівняно зі статичними, вище приблизно в півтора рази.
При виборі формату банера потрібно дотримуватися тих же принципів, що і при створенні основної графіки на сторінках, - якщо зображення фотографічне, то вибираємо формат JPEG. У всіх інших випадках більш відповідним буде GIF. Якщо банер анімований, то вибору немає - тільки GIF.
Трохи відвернемося і поговоримо про банері як про носія реклами. З цієї точки зору він дуже схожий на рекламний плакат. І на те, і на інше відвідувач для перегляду витрачає не більше 3-5 секунд, і в тому, і в іншому випадку реклама займає відносно великий простір, і в тому, і в іншому випадку потрібно висловлювати думки найбільш чітко і образно.
Основними елементами банера з точки зору реклами є слоган і візуальний образ. До розробки і того, і іншого слід переходити після з'ясування завдань банера. Немає нічого гіршого, ніж баннер, що рекламує не те, куди він веде. У цьому випадку користувач, що натиснув на банер, виявляється обдуреним, і замість залучення відвідувача ми отримуємо зворотний ефект - навряд чи відвідувач прийде ще раз.
Банери можна поділити на іміджеві та звичайні. Іміджеві відрізняються від звичайних тим, що використовують в дизайні елементи основного сайту, кольору і / або логотип. На відміну від звичайного банера, іміджевий працює не тільки при натисканні, але і сама його присутність розкручує марку, тому банер однозначно пізнаваний і легко зіставляється з конкретною фірмою або сайтом.
Будь-який хороший банер - це якась ідея, яка повинна зацікавити відвідувача і запалити в ньому бажання сходити за посиланням. Але потрібно розуміти, що будь банер призначений для певної аудиторії (яка збігається з потенційною аудиторією рекламованого сайту).
Починати створення банера необхідно з формулювання того, що ж рекламує банер, і придумування гарного слогана. Це дуже важливо! Погана фраза зіпсує самий прегарний образ. Придумавши слоган, вже можна підбирати ілюструє його візуал.
При вимірюванні ефективності банерів користуються терміном CTR - вимірюваного у відсотках і виражає відношення числа показів банера до числа натискань на нього. Це не єдиний показник, але найбільш відомий. Для звичайних банерів він становить від 0.5% до 1.5%. Великі значення притаманні зазвичай тільки порноіндустрії (там може доходити і до 15%).
А тепер займемося креативом - будемо придумувати ідею, слоган і підбирати відповідний образ.
Технічні міркування
При створенні банера потрібно враховувати, що проглядатися він буде в чужому оточенні, і ми нічого не будемо знати про сторінці, на якій він виявиться, і не зможемо передбачити колірної гами. Тому нам необхідно явно позначити межі банера - по його периметру потрібно обов'язково окреслювати чорну рамку шириною в один піксель. Крім того, у банера не повинно бути прозорого фону - обов'язково суцільний (але не обов'язково одноколірний)
Художні міркування
Банер повинен нести якусь ідею, інакше він буде непривабливий, йому буде нічим розважити, залучити, заінтригувати потенційного відвідувача. Хороший банер можна порівняти з головоломкою - вона не відразу вирішується, але, знайшовши відповідь, відвідувач отримує позитивні емоції і запам'ятовує.
Що таке загадка в дизайні? Ви коли-небудь бачили такі картини, вдивляючись в які знову і знову ти відкриваєш для себе щось новеньке? Це той самий випадок. Дизайнер як би придумує загадку, а потім її "шифрує", глядач же поступово відкриває ці загадки (у більшості випадків на підсвідомому рівні), а в якості розгадки найчастіше виступає слоган. Якщо ми використовуємо анімований GIF, то можливостей більше, і ми можемо розбити загадку на кілька кадрів і відкривати її поступово ...
За основу ми візьмемо банер із застосуванням візуала (так називається фотографічний або мальований образ, який виступає в композиції як центральний елемент). І будемо вважати, що кожен банер складається з наступних частин:
Слогану
Візуала, що ілюструє слоган (вступника гру зі слоганом)
Колірної гами (для іміджевих банерів кольору часто збігаються з кольором рекламованого сайту)
Додаткового тексту (адреса сторінки, пояснювальний текст)
Додаткових елементів оформлення, що підкреслюють основну думку і стиль банера. У разі іміджевих банерів дуже зручно зробити один шаблон і, підставляючи різні слогани і візуали, отримати цілу серію банерів.
Зробити ефективний і красивий банер не так легко і може запросто зайняти кілька годин. Запам'ятайте одне правило - якщо створений банер Вам не подобається, то, навряд чи він сподобається іншим! Втім, це правило відноситься взагалі до будь-якої творчої діяльності. ;)
Давайте підсумуємо наші міркування і перерахуємо етапи, які потрібно пройти, щоб створити якісний банер:
Для початку необхідно з'ясувати, яку мету ми переслідуємо, створюючи даний банер. А для цього задамо собі кілька запитань про те, що рекламує цей банер і кого він може потенційно зацікавити. Поставимо себе на місце відвідувача, який шукає рекламований нами сайт, і запитаємо себе, що б ми хотіли побачити на банері?
Отримавши відповіді на попередні питання, необхідно сформулювати ідею або сценарій (це вже у випадку з анімованим банером).
Нарешті, підходимо до вигадування слогана, який найбільш точно висловить нашу ідею або сценарій (придумати потрібно обов'язково кілька варіантів - мінімум 10-15). Залишаємося на цьому етапі до тих пір, поки придуманий слоган нам самим не сподобається. :)
Графічна частина - ось тепер можна запускати PhotoShop і реалізовувати ідею в зображенні. Підбирати з клипарта або самому малювати відповідний під слоган візуал.
Робимо першу версію банера, потім ще одну, і ще одну, і ще одну, поки ... не почне дуже сильно подобатися.
Остаточно оптимізуємо банер.
No comments:
Post a Comment