Friday, March 27, 2015

Типові менеджерські помилки, чинені замовником при розробці сайту

Цей матеріал може бути використаний як керівництво до дії як для менеджерів, на яких покладено курирування розробки сайту, так і для їхніх керівників.

1. Відсутність чіткого усвідомлення цілей проекту

Дуже часто при створенні сайту у замовника відсутнє чітке розуміння цілей, які стоять перед створенням проекту. І в підсумку результат може виявитися плачевним: ви «щось» попросили, ми «щось» і зробили. Чітке розуміння, що сайт потрібен тільки для галочки і вказівки на візитках (а для багатьох компаній це так і є), позбавило б безліч замовників від головного болю і зайвих витрат. Пам'ятайте, що сайт - це не набір красивих зображень в Інтернеті, а, насамперед, маркетинговий інструмент, який повинен виконувати своє призначення, а не «просто бути». Рекомендується перед початком проекту провести передпроектне дослідження і замовити розробку веб-стратегії (про неї докладніше в пункті про типовий цикл проекту), яка дозволить сформувати якесь бачення проекту на всіх етапах його життєвого шляху.

2. Неправильна оцінка і розподіл бюджету проекту

Досить часто замовник не може правильно оцінити бюджет проекту і правильно розставити пріоритети. Дуже часто замовник виходить з особистих переваг і усталених стереотипів (наприклад, « дизайн сайту не важливий, головне - інформація »). Це невірно, бюджет повинен формуватися виходячи з чіткого розуміння цілей і завдань проекту (див. Пункт вище). Якщо ви визначили, що основне завдання сайту - підтримка бренду або певної марки продукту в Мережі, нерозумно економити на розробці дизайн-концепції.

Типова помилка - великий бюджет на просування проекту і мізерний на сам сайт. Вірно і зворотне: не має сенсу роздувати бюджет на сайт, якщо ніяких цілей, крім, власне, його наявності, немає. Якщо у вас є сумніви у власних можливостях визначення загального бюджету або розподілу його по складовим частинам, зверніться за консультацією в зовнішню експертну організацію (тільки не до підрядника). Бажано, щоб ця організація не займалася розробкою сайтів, а спеціалізувалася саме на консалтингу, інакше її аналіз може бути упередженим.

ТЕРМІНИ. Не секрет, що більше 80% проектів по створенню сайтів не вкладаються в спочатку встановлені терміни, і робота затягується на час, іноді перевершує календарний план в рази. Це стосується практично всіх проектів (як за 2-3 тисячі, так і за 20-30 тисяч) та студій-розробників будь-якого рівня.

3. Затягування узгодження робіт

Головна причина затягування термінів з боку замовника - болісні узгодження результатів робіт. Особливо це стосується розробки дизайн-концепції сайту. Чим більше людей з боку замовника беруть участь в цьому процесі (а по дизайну кожен вважає себе фахівцем) - тим більше хаосу привноситься в проект. Це необхідно виключити - у проекту повинен бути менеджер, який курирує всі питання по проекту, а також чітко виділений людина, що приймає остаточні рішення.

Розробнику обов'язково потрібно забезпечити доступ як до менеджера, так і до приймаючого рішення особі, як би важко це не було. Решту «порадників» необхідно виключити з процесу, тому що виконання всіх їхніх побажань та коментарів (найчастіше необгрунтованих і суперечать один одному) затягне проект на невизначений термін. Це жодною мірою не стосується етапу тестування сайту і виявлення помилок - тут потрібно залучити максимально широке коло людей, щоб вичистити всі огріхи. Потрібно чітко побудувати модель взаємодії по проекту з розробником саме на рівні менеджменту компанії.

При прийнятті рішення по дизайну необхідно максимально абстрагуватися від власних уподобань і мислити в категоріях користувача.

Дуже часто замовник починає «чіплятися» до дрібниць в дизайні, хоча насправді йому не подобається запропонована структура в принципі, але він просто не може (або побоюється) це висловити. Важливо відстежити цей момент і запропонувати розробити новий варіант. Розробнику це буде простіше, ніж витратити місяці на погодження не грають ролі дрібниць, які все одно не додадуть задоволеності замовнику. Не втрачайте за дрібницями спільного бачення проекту!

Ще один важливий аспект - не пускайте проект на самоплив. Дуже часто після першого зриву термінів по етапах замовник розслабляється і перестає оперативно реагувати на ситуацію. Це може призвести до величезних затримок по термінах, оскільки розробник часто схильний зробити те ж саме. Проект може потрапити в «мертву точку», коли всі втратили до нього інтерес. Зрушити ситуацію з цієї точки може коштувати величезних зусиль.

4. Неправильна організація етапу підготовки матеріалів на сайт

Другий за важливістю аспект, що впливає на затягування термінів - неправильна організація процесу підготовки матеріалів на сайт. Дуже часто замовник підходить до цього процесу дуже оптимістично, обіцяючи надати матеріали в найкоротший термін. Це ілюзія. Як правило, підготовка таких матеріалів - додатковий обов'язок людей, що займаються чимось всередині компанії. Постарайтеся виділити якийсь час співробітників безпосередньо на підготовку матеріалів на сайт. Встановіть жорсткі терміни (дедлайн) і прийміть важливе рішення - якщо контент не буде готовий до позначеного дня, то він не буде готовий ніколи. З боку розробника буде також абсолютно виправдано встановити якийсь термін, після якого він не буде приймати від вас ніяких матеріалів, і їх відсутність не впливатиме на процес узгодження його роботи.

Зберіть готовий матеріал і замовте копірайтинг відсутнього, якщо це необхідно (великі студії-розробники з радістю запропонують вам свою допомогу). Не забувайте надавати розробнику максимально повну інформацію, він завжди зможе відмести зайве.

«Хороша ситуація», коли на момент старту проекту в студію приїжджає менеджер з боку клієнта і привозить купу паперів і високу стійку CD з інформацією (все-все, що він зміг зібрати). Це правильно.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини www.myyunku.com www.nicesoft.ru www.naqatube.com www.nurotaxtb.uz www.pushkin-museum.ru www.pozitiff.info www.rap-z.ru www.qazaqpen-club.kz www.russkie-pesni.com www.rixtechtools.com